zaterdag 30 april 2016

Minimaliseren in April

Jullie hebben kunnen lezen hoe maart voor mij in het teken stond van minimaliseren. Daar stopte het echter niet. Nog steeds ben ik dagelijks bezig met minderen. Minder bezit, minder consumeren en vooral meer zijn, ervaren, doen!

Het valt me ook nu weer op dat het bij elk ding dat weg gaat steeds makkelijker wordt.

Afgelopen maand heb ik:
- Mijn moeder blij gemaakt met nieuwe kussens (die lagen hier te verstoffen en zij wilde graag nieuwe, alsof het voorbestemd was).
- Allemaal kleine onbenullige ballast verkocht op marktplaats (one man's trash is another man's treasure).
- Afstand gedaan van allerhande prullaria dat zich op onverklaarbare wijze in ons huis schuilhoud (vaak in gehavende toestand ...)
- Een mandje aangeschaft om de knutselspullen van dochterlief centraal op te bergen zodat we niet het halve huis af hoeven te zoeken naar kleurtjes, stickers en papier. (dat is niet perse minimaliseren maar zeker wel heel erg ordenen).
- Iemand blij gemaakt met een jurkje wat superleuk is maar waar dochterlief consequent heel hard NEE tegen blijft zeggen.
- Me verbaasd over mijn kledingkast. Ik schreef al eerder over mijn kledingkast en hoe ik die geprobeerd heb te ordenen. Nou is het nog niet echt lekker weer geweest dus misschien geeft dat een wat vertekend beeld (een groot deel op de hangers zijn toch zomerjurkjes) maar ik merk dat het merendeel van de hangers nog "verkeerd" hangt (ik denk wel 95%). Dat verbaast me echt! Ik ben benieuwd hoe dat er aan het eind van de zomer uit ziet..
- Ontdekt dat er een tweedehands kledingwinkel zit in het dorp verderop. Als je hier je oude kleding heen brengt verkopen zij het en de helft van de opbrengst mag je houden. Vanwege de voorjaarsvakantie is de winkel dicht maar zodra ze weer open zijn ga ik mijn kleding brengen.

Ook heb ik iemand blij gemaakt met een restantje verf. Hier blijkt dat het soms ook wel fijn is om niet alles maar klakkeloos in de container te deponeren (oké, verf moet zoiezo naar de vaalt maar we begrijpen het idee ;) ). Ik merk dat ik voor mijn "ouwe zooi" soms geschikte huisjes wil zoeken en als die dan gevonden worden geeft dat een nog fijner gevoel. Niet alleen leegte in mijn huis maar ook een glimlach bij een ander (en soms merk ik dat ik nog meer spullen heb dan ik al dacht en is het alleen maar fijn als het wel de container in kan :) ).

Ik heb ook ontdekt dat er dingen zijn waar ik niet op wil minimaliseren. Een van die dingen is reizen. Het maakt me ontzettend gelukkig en blij om allerhande plekken op deze aardbol te bezoeken. Hier wil ik absoluut niet op minimaliseren. Ook vindt ik het heerlijk om mooie en unieke dingen aan te schaffen en mee te nemen naar Nederland. Gewoon omdat het uniek is en het mij doet denken aan de o zo leuke vakantie. Absoluut niet minimalistisch dus ;).

Ík ben benieuwd wat mei ons gaat brengen.


Suzan.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten