maandag 17 augustus 2015

moestuin maandag (8)

Over thee uit eigen tuin, wildplukken en een overschot aan tomaat.

Zoals eerder beschreven mijn kruiden hebben het zwaar, heel zwaar. Mijn groene bak over het algemeen ook. Dus ik heb de kruiden laten verpieteren waar ze stonden om ruimte te houden in die bak voor het onkruid (wat op de een of andere manier maar blijft oprukken).
Afijn, die kruiden dus. Afgelopen week was ik druk met alle tomaten, die in sommige gevallen toch echt een stuk grote
r dan hun supermarkt collega's zijn, in goede banen te laten groeien. Tot mijn oog viel op een potje vol groen. Een potje dat ik daarvoor alleen maar met bruinig blad had gezien. Munt!! Ik weet het, munt is het makkelijkste wat je in je tuin kan planten. Tsja... het is mij toch echt gelukt om het zo goed als af te laten sterven. Maar zie hier een potje vol groen!! Een potje vol munt. Ik kon het uiteraard niet laten om er een flinke mok thee van te trekken. Uiteraard kwam ik er toen achter dat dit misschien niet helemaal de juiste muntsoort voor thee is (iets te pepermuntachtig) maar smaakte er daarom niet minder om


Zoals jullie kunnen zien op de foto hiernaast en zoals vorige keer te lezen viel heb ik een overschot aan tomatenplanten. Ze doen het allemaal nog steeds en we mogen er dagelijks van smullen. Manlief, de tomatenvreter in ons huis is erg in zijn nopjes. 
Mocht iemand nog een lekker pastasaus recept hebben dan lees ik dat graag! Ik ben het perfecte recept nog niet tegen gekomen en zou graag zelf pastasaus maken!




De afgelopen dagen was het heerlijk weer. Het weer om naar buiten te gaan, maar te lekker om in de tuin te werken. Zoals op instagram te zien was hebben we er toch een soort tuinier moment van gemaakt. We zijn namelijk met het kleine grut gaan picknicken (en ontzettend leuke activiteit die budget vriendelijk is echt een aanrader!!). Wij kozen er voor om onze picknick in een bosrijke omgeving te houden en her en der stonden wat bramenstruiken. Tot de nok gevuld met het blauwe goud, dus ook lekker van gesmuld! Het viel me op dat ik de dagen er na opvallend veel mensen op random plekke voor bosjes zag staan, fiets op het standaardje, bakje erbij en plukken maar. Echt superleuk om te doen en zeker iets wat wij vaker gaan doen. Ik ben persoonlijk niet een enorme bramen fan (als je wel een fan bent en ze graag zo eet zou ik ze wel even wassen voor het geval een of andere wildplasser je vers geplukte bramen beplassert heeft...). maar je kan veel meer met bramen dan ze zo eten Je kan ze bijvoorbeeld door je yoghurt den, prakken op je boterham, door een smoothie gooien of ijsjes van maken.
Uiteraard geen foto van de bramen gemaakt... Wel een van 2 lieve kindje die druiven delen :).







Untill next time
Keep ik green
Suzan.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten