maandag 30 november 2015

adventskalender zonder snoep ;-)

O.. elk jaar was het weer feest bij mijn ouders thuis! We mochten, als de advent er weer aan kwam, een kalender uitkiezen! Elk jaar koos ik de mooiste uit. Elk jaar weer de uitdaging om niet alle chocolaatjes in 1 keer op te eten en wat een geluk als je een keer een dag was vergeten want dan had je 2 chocolaatjes!

Nu ben ik iets ouder ( nog steeds fan van chocolade) maar wil mijn kleine kindjes geen chocolade kalender geven om af te tellen tot de kerst dus hebben we daar iets op bedacht! Even googlen en onze hoofden stroomden over met ideeën. We hebben gekozen voor een duurzame adventskalender die elk jaar weer te voor schijn getoverd kan worden om dienst te doen voor dat jaar.

Wat hebben we er voor gebruikt;

- Een plank naar keuze. Maat, vorm, dikte wat je maar wilt. Suzan koos voor een geschuurde steigerhouten plank en ik voor een plank van sloophout (gerecycled dus dubbel duurzaam)
- Knijpers
- Touw. Wij hebben gewoon waslijn touw gebruikt maar je hebt nog veel meer leuks
- Masking tape
- Viltjes hertjes/ houten hartjes
- Haakjes om de plank mee op te hangen
- Houtlijm
- Versiersels

Hoe ga je te werk;

Mijn sterke vent heeft de haken in de plank gedraaid. Daarna hebben we het touw erdoor gedaan.
De knijpers heb ik eerst beplakt met de tape en daarna op de plank gelijmd met de houtlijm. Toen alles droog was heb ik de cijfers op de herten getekend en op de knijpers geplakt. Daarna de versiersels eraan en klaar!






Wij hangen er pakketjes aan. Wat er in de pakketjes hangt verschilt heel erg. Een kerstbal, een wens, een boekje, sokken, een leuke activiteit, een uitje, een mooi gedicht of een mooie brief.






Creatieve groetjes, Amanda







Geen opmerkingen:

Een reactie posten