donderdag 5 november 2015

Draagdoek Donderdag: Pollora Daisy


Ik was al een tijd op zoek naar een "kortere" doek. Een doek waarbij ik dochterlief snel op mijn rug kon slingeren zodat ik mijn handen vrij heb tijdens het koken. Of om even snel een boodschapje te halen. Geen ingewikkelde 3 laags knopen met lappen stof maar gewoon even snel snel.

Ik wilde graag een meisjesachtige, makkelijke doek. Na een vrij lange zoektocht bleef ik toch telkens bij dezelfde doek uitkomen. De Pollora Daisy in maat 4. Een kanlroze doek met bloemetjes (heel veel meisjesachtiger dan dit word het niet).

Als je de doek wast is hij in eerste instantie wat stug maar na een paar keer dragen werd hij al een stuk zachter. Bijzondere aan deze doek is dat er geen goede of foute kant bestaat. Beide kanten hebben een zoom en een midden markering. De ene kant van de doek is dieproze met lichte bloemen en de andere kant is precies andersom, dus licht met dieproze bloemen. Ik draag zelf het liefste met de donker kant maar dat is een persoonlijke voorkeur (ik houd gewoon wat meer van een knalkleurtje ;) ).







Ondanks dat de doek "gewoon" van katoen is vind ik hem behoorlijk draagkrachtig. Nou kan ik in de ruck niet enorm lang dragen, die knoop is wat mij betreft niet geschikt voor uren draaggenot (geef mij maar de Double Hammock). Maar een goed half uur, zolang als ongeveer een maaltijd koken duurt, lukt prima en dat ligt dan dus vooral aan de knoop niet zozeer aan de doek. Eventueel een andere finish gebruiken kan hierin verschil maken. De doek heeft verder een fijne grip. Eenmaal gespannen en geknoopt ziet het als een huis.
De doek is in deze maat ook met buik of heup knopen te gebruiken al heeft een langere doek daarvoor mijn voorkeur.


Merk: Pollora
Blend: 100% Katoen
Kleur: Roze
Maat: 4 (ook uitgebracht in maat 6 & 7)
Gewicht: 210 gram m2
Weving: Machinaal (jacquard)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten