maandag 18 juli 2016

balkon editie moestuin maandag

Zo lieve mensen wat is het lekker weer zeg! Een echt zomer gevoel. We moeten nu zelf ook goed voor ons lijf zorgen met goed eten en veel drinken maar ook onze plantjes hebben dat nodig! Water niet als de zon op de planten staat, alleen bij de wortels wateren en bij voorkeur s ochtends en s avonds. Zeker als je je planten in potten heb zitten.






De bonen hebben minimaal iets opgeleverd ze worden dan ook overschaduwd door de tomaten.. Die echt als een gek groeien. De eerste trosjes zijn al zo groot als een twee euro stuk dus dat gaat de goede kant op. Ik hoop echt dat het succes blijvend is. 
De sla plantjes groeien vooral in de lengte en niet in krop dichtheid dus ik ben benieuwd.. Aardbeitjes geven voor de tweede keer bloem en de framboos groeit stug door!

De eerste wortel is ook een feit! Prematuur, te klein maar wel lekker dik en groter dan vorig jaar. Hij wilde nog niet zelf geoogst worden maar onze lieftallige tuin vriend Finn vond dat het tijd was dat ie uit de aarde gerukt werd ;-)

Mijn kruiden doen het heel goed en we zetten elke ochtend verse munt thee en s avonds vaak citroenmelisse thee. Heerlijk!

Het doet me goed, tuinieren. Ik kom tot rust, ik geniet ervan, moeder aarde op mijn eigen balkon. Ik krijg energie van haar en geef deze energie ook weer door. De cirkel van het leven. Als ik mezelf met goed eten wil voeden met ik het eten eerst voeden zodat ik later het voedzame eten kan eten en daardoor de goede energie krijg om weer opnieuw te geven, snap ie ;-)

Een zweverige groet,
Amanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten