zondag 31 juli 2016

Minimaliseren in juli

Juli.
We zitten al weer in juli mensen! (of eigenlijk is het morgen gewoon augustus.... Whaaat?!!)
Het minimaliseren gaat uiteraard gewoon door, hierbij de maandelijkse update ;).

Ik heb een aantal tassen. Eigenlijk teveel tassen. Een voor mijn werk, een voor bij dat ene jurkje, eentje voor sjiek, eentje voor alledag en zo nog wel een stuk of 20. De afgelopen dagen gebruik ik de rugzak uit de auto. Dat is niet de bedoeling, die hoort nl in de auto (daarin zit ons noodpakket aan luiers en en route entertainment onze live saver zullen we maar zeggen ;) ). Ik zag dat een van mijn favoriete tassen er niet meer zo mooi uitzag rafels hier, een vlek daar soms zelfs een stukje eruit. En zo had ik nog wel een paar tassen. Zo kwamen we toch op een heel aantal. Tassen voor gelegenheden, tassen met mankementen en tassen die eigenlijk niet zo heel erg functioneel meer zijn. Dus afgelopen maand heb ik een berg tassen uitgezocht. Een paar bewaard, voor mijn werk, en omdat zwart altijd kan en een nieuwe rugzak aangeschaft. Eentje van natuurlijk materiaal (katoen) en eentje waar ik heel vrolijk van wordt. Natuurlijk materiaal en vrolijk wat wil je nog meer? Ik gebruik hem eigenlijk dagelijks tenzij ik aan het werk ben dan gebruik ik mijn werktas.
Aangezien de tassen aan een staande kapstok hingen (ja ja, what was I thinking?!) heeft al het opruimen ook nog een hoop ruimte opgeleverd. De kapstok is weg  uit de ruimte waar hij eerst stond en gaat straks op marktplaats (of naar de kringloop). Win win situatie dus!

Verder heb ik de afgelopen maand:

- Een blog gevonden waar ik heel blij van word! Deze mensen hebben al hun spullen verkocht op een paar dozen na en gaan in een RV wonen. Wat lijkt dit me geweldig!  Heerlijk in de natuur wonen met zo min mogelijk spullen. Ik ben daar nog lang niet maar wie weet, ooit.
- Gebruik gemaakt van de kledingkast van mijn man!! De ideale manier om je garderobe te vergroten zonder dat er meer kleding in je huis komt. En dan heb ik het niet over de oversized trui of sweatpants waarmee je elke avond op de bank hangt. Maar gewoon alledaagse kleding, die hij op dat moment niet aanheeft (dat is wel het meest praktisch...). T-shirts op een legging/tregging met een kek jasje erbij of een "echte" boyfriendjeans. Vaak zijn ze veel te groot maar met een riem is dat zo opgelost. Echt, de mogelijkheden zijn eindeloos! :).
- Gebruik gemaakt van de bewaardrift van anderen. Zo stond er bij mij moeder op zolder nog een houten treinbaan. Laat dochterlief daar nou heel lief mee gespeeld hebben bij Mika en Finn. 1 telefoontje en de treinbaan was bij moeders van zolder. Dochterlief speelt er heerlijk mee en over een week of 2 gaat ie weer terug. Niets uitgegeven, geen opberg plaats voor hoeven zoeken (want over een paar weken weer weg) maar wel nieuw speelgoed waar dochterlief heerlijk mee kan spelen. Win-win situatie! (nostalgie voor moeders zullen we dan maar een bonuspunt noemen ;) ).

- Brutalen hebben de halve wereld. Ik lees graag en op dit moment heb ik voor boeken geen tijd dus worden het magazines. Ik kom niet heel vaak magazines maar zo nu en dan vind ik het fijn om dat wel te doen. Zeker als ik op vakantie ga of zoals nu tijdens zomermaanden. Ik vind het dan heerlijk om in het zonnetje te liggen en wat weg te lezen. Voordeel van magazines is dat het korte stukken zijn die makkelijk onderbroken kunnen worden als dochterlief mijn aandacht vraagt.  Alleen die zijn prijzig, zoals ik hierboven schreef, soms koop ik ze maar dat zijn uitzonderingen. Dus ik heb rondgevraagd bij vriendinnen en dat leverde een leuk stapeltje op. Nadat ik ze gelezen heb gaan ze weer door naar de volgende en vaak belanden ze dan in de wachtkamer van de praktijk van mijn oom en tante. Ik denk dat ze op deze manier ruimte geven in het huis van een ander en goed belezen worden.
- De NEE NEE sticker besteld voor op de brievenbus! O ja dat worden heel wat minder loopjes richting de papierbak. 

Maar boven alles heb ik minder gekocht, minder nodig gehad meer weg gedaan en meer ervaren en ontdekt. Erop uit getrokken met mijn kleine vrouw. Genoten van het weer, genoten van de zon, gesprongen in de plassen en omvergeblazen door rukwinden. Gewoon even zijn in het moment :).

Until nextime
Suzan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten